Returer - Anniekul

Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du har mottagit din order.   

Retur i ”butik” - kostnadsfritt

- Du kan kostnadsfritt returnera i vår butik med hjälp utan ditt ordernummer eller retursedel.

- Önskar du att returnera via ombud tillkommer det en returavgift på 59 kronor.

- Du blir automatisk återbetalad/krediterad via Klarna beroende tidigare betalsätt.

- Returrätten gäller inte för varor där skyddsplasten/emballage har avlägsnats.

- Vi förhåller oss rätten att neka kunder öppet köp samt bytesrätt om varor inte lämnas tillbaka i ursprungligt skick samt då etiketter/prislappar avlägsnats från våra varor.

- Kontakta oss på info@anniekul.se om du önskar att returnera en produkt hos oss. Vi kan inte garantera detta som en möjlighet, utan förhåller oss rätten att neka dig möjligheten till returnering i butik. Då hänvisas du till ”Retur via ombud”.

Retur via ombud - 59kr

- Med hjälp utav de returdokument som skickas till dig när du kontaktar oss på info@anniekul.se och titulerar mailet ”Retur” kan du enkelt returnera via ombud. Lämna till det ombud returetiketten avser.

- I ditt returmail skall du inkludera följande:

  • Titel ”Retur”   
  • Ordernummer

  • Namn
  • Orsak 

Returetikett kan antingen skrivas ut i hemmet eller hos ombud.

- Du blir automatisk återbetalad/krediterad via Klarna beroende tidigare betalsätt.

- Returrätten gäller inte för varor där skyddsplasten/emballage har avlägsnats.

- Vi förhåller oss rätten att neka kunder öppet köp samt bytesrätt om varor inte lämnas tillbaka i ursprungligt skick samt då etiketter/prislappar avlägsnats från våra varor.

Reklamationer

Om du anser att din beställda vara är defekt är du välkommen att skicka tillbaka varan till oss med hjälp utav de returdokument som bifogades med din order för en reklamationsbedömning. Har du inte kvar dessa dokument kontakta kundtjänst på info@anniekul.se där du beskriver felet och ditt ordernummer. Du kan också få reklamationsbedömning i butik, vänligen medtag utskriven retursedel för ditt besök. Butikens adress och kontaktinformation hittar du HÄR.

Anniekul följer givetvis de krav på reklamationer som gäller enligt konsumentköplagen. Detta innebär bland annat att om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen får du reklamera varan inom tre år efter att du tog emot varan. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, om leverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i väsentliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet alternativt fått de försenade varorna. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt ett fel i en vara anses alltid ha lämnats i rätt tid.
Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Vid bedömningen kommer vi att ta hänsyn till Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, som vi alltid följer i butik samt online. Samtliga kostnader som du haft i anledning av köpet och reklamationen återbetalas vid godkänd reklamation.
Om du inte är nöjd med vår bedömning i ett reklamationsärende kan du som kund alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden.
För fulltständiga villkor klicka HÄR.